محل تبلیغات شما

نکته های اساسی برای مدیران کوچک

چندی پیش در یک مهمانی خانوادگی، خواهرزاده 9 ساله ام با مداد رنگی هایش روی تكه های كاغذی كه پیدا كرده بود، اشكالی از حیوانات را نقاشی می كرد. او چند اسب نقاشی كرد كه همه آنها را به زیبایی و هنرمندانه سایه زده بود. همه آنها را به پدربزرگ و مادربزرگ و تنها عمویش داد. در پایان روز یكی از اسبهایش را به خواهرم هدیه كرد. به مزاح و خنده از او پرسیدم: "پس اسب من كو؟".
با حالتی بسیار جدی پرسید: "می خواهی اسبت چه رنگی باشد؟". من هم رنگ قرمز را انتخاب كردم.
پس از چند دقیقه بازگشت و اسب قرمزی را كه طراحی كرده بود به من داد. اسب قشنگی بود، اما قرمز یكنواخت و یك دست بدون هیچ تنوع و طیفی از رنگ؛ اصلاً هنرمندانه نبود.
آیا هرگز چنین تجربه ای را در كار داشته اید؟ نحوه انجام كار یكی از کارکنانتان شما را تحت تأثیر قرار داده و باعث شده تا شما همان نوع كار را دوباره به او سفارش دهید. او كار را به انجام رسانده، اما از آنچه شما می خواستید فاصله داشته است. فكر می كنید چرا این اتفاق افتاده؟ از آنچه من به خواهرزاده ام سفارش دادم و آنچه او به من تحویل داد چه درسی می توان آموخت كه به درد یك مدیر بخورد؟
در خواهش من از خواهرزاده ام اشتباهات زیر وجود داشت:

    واضح و روشن به او تفهیم نكردم كه می خواهم محصول نهایی، چه چیزی باشد.
    تلاش و اقداماتی را كه باید انجام می داد، به او نگفتم.
    او را در طرح و برنامه مورد نظر خودم شركت ندادم.
    در مراحل تكمیل كار بر فعالیت او نظارتی نداشتم.
    مدت زمان خاصی برای تكمیل كار تعیین نكردم.
    انگیزه كافی برای انجام كار به او ندادم.

تمامی این موارد می تواند در مورد کارکنان شما هم صادق باشد. در صورتی كه بخواهید بهترین عملكرد را از آنها دریافت كنید بهتر است تمامی اطلاعات لازم درباره محصول موردنظر را به آنها بدهید. بگذارید دقیقاً بدانند شما از آنها چه انتظاری دارید. آنها را در برنامه ریزی پروژه شركت دهید. از همه مهمتر اینكه انگیزه كاری برای آنها ایجاد كنید تا نهایت تلاششان را برای بهتر انجام دادن آن به كار ببرند.
همه ما درمورد چیزهایی كه از آنها لذت می بریم، بیشتر تلاش می کنیم. اگر در میان کارکنانتان كسی را دارید كه دوست دارد مدام بیرون برود و كارهای بیرون از شركت را انجام دهد، او را در دفتر كار اسیر نكنید تا خسته و كسل نشود؛ در غیر این صورت، به زودی اشتباهاتش در كار بیشتر خواهد شد. هرگز کارمند خجالتی و درون گرای خود را در بخش فروش نگذارید، زیرا تلفن مشتری ها را به سردی پاسخ خواهد گفت؛ او از این كار متنفر است و میزان فروش را كاهش خواهد داد. هرگز فرد خیالباف و حواس پرت را در بخش های مربوط به حسابداری نگذارید و از افرادی كه زیاد به جزئیات می پردازند در مسئولیت یك پروژه یا طرح استفاده نكنید.

 مهندسی و مدیریت ساخت ایران (ICEMA) Iran Construction Engineering Management


پس از واگذار كردن كار، اگر می بینید محصول كار آن چیزی نیست كه شما می خواستید، به آغاز كار برگردید و بررسی كنید چه كاری را اشتباه انجام داده اید.
حتماً به کارکنانتان بگویید كه كدام قسمت ها را درست انجام داده اند و از تلاش آنها تشكر كنید. اگر نیروهای تقویت كننده مثبت در كارتان اعمال نكنید، ممكن است برخی موارد مورد انتظارتان درست از آب در نیاید.


مدیریت ساخت

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها